16 Şubat 2007 Cuma

Süper Yem Karışımı...

100 kg Yem Hazırlamak İçin...

1. Yem Karışımı

Buğday: 14 kg
Ayçiçeği Küspesi: 6 kg
Mısır: 66 kg
Balık Unu: 13 kg
Kireç Taşı: 1 kg



2.Yem Karışımı

Arpa: 10 kg
Mısır: 20 kg
Buğday: 50 kg
Kireçtaşı: 1 kg
Ayçiçeği Küspesi: 5 kg
* Palet Yem (Etlik): 14 kg



* Kemik unu ve Balık unu bulabilecekler, palet yem kullanmasınlar bunun yerine balık unu: 12 kg, kemik unu: 2 kg kullandıklarında daha iyi olur.

Balık ununda alternatifi vardır, kedi mamalarında bulunur bunun yerine kedi maması da kullanabiliriz ama biraz pahalıdır.

Kemik ununda alternatifi, kuzu yemidir, fakat 100 kg yeme en fazla 5 kg katılmalıdır.

Kanatlıda kursak, ön mide, taşlık ve duodeumun konumu
1-Yemek Borusu, 2-Kursak, 3-Ön Mide, 4-Taşlık, 5-Safra Kesesi, 6- Ductus cysticoentericus, 7-Ductus hepatoentericus, 8-Duodenum, 9- Pankreas, 10-Jeunum

** Kursak ; Başlıca görevi besinler depolamak, ıslatmak ve yumuşatmaktır. Tavukta kursakta, bakterilerin etkisiyle önemli miktarda nişasta sindirimi olur. Kursakta başlıca iki tip hareket görülür. İçeriye proventriküluse göndermekle ve açlıkla ilgili olan hareketler. Kursak hareketleri peristaltik tiptedir.

Kanatlılar kursakta biriken yemleri parçalamak için taşlık denilen organlarını kullanır. Taşlık, öğütme fonksiyonu için özelleşmiş bir organ olup, kas yapısındadır ve içi kırmızı mercimek tanesi kadar ve daha küçük taşlarla doludur. Kapalı duran hayvanların dışarıdan taş yeme olanakları yoktur, bundan dolayı yediklerini tam sindiremezler ve yarı sindirilmiş şekilde çıkarırlar, bu yüzden hayvanlar yediklerinden istenilen şekilde beslenemezler. Bunu önlemek için yem karışımına veya yemliklere kum veya kırılmış mermer koymak gerekir.

** Hayvanlarını sürekli kapalı tutanlar için açıklanmıştır. (Sindirim konusu daha detaylı incelenecektir.)

18 yorum:

Adsız dedi ki...

selam kemik unu ve balık unu yazmıssınız bunları bulamıyoruz nasıl ve nerden temin edbiliriz ayrıca cok pahalımıdırlar...

Korsalı dedi ki...

Selamlar,

Öncelikle isim yazmasanız bile sürekli kullanacağınız bir takma isim kullanırsanız sizi tanımamız daha kolay olur.

Balık unu ve kemik ununu büyük yemcilerde bulabilirsiniz fakat yem fabrikalarında daha iyisini ve ucuzunu bulabirisiniz.

Pahalımıdır sorusuna genel bir cevap vermem gerekiyor heralde Hint Horozunun bakımı bir çoçuktan adeta farksızdır, ilgi, bilgi, para ister, çünkü narin ve nadir hayvanlardandır.

Saygılar...

kvacisa dedi ki...

bjqiyide bende bu tür yemler kullandım şimdi horozum 3750 aşırıya kaçmamak lazım

Korsalı dedi ki...

selamlar kvacisa;

Senin horoz 3750 gr olduysa bunu yemde değil kendinden aramalısın, Kilo sadece yemden dolayı olmaz ırk, bakım ve besleme üçlüsünden oluşur...

Başta damızlığına, sonra kümeslerine en sonda yem karışımının kalori düzeyine bakmalısın...

Yetersiz besin, idman, damızlık maç kaybettirir...

Adsız dedi ki...

kemik ununu kasaptan aldığınız kemiği kahve makinesinde ezerek elde edebillirsiniz.ben denedim.

Adsız dedi ki...

kireç taşı yerine ardiyelerde bulbileceğiniz birlik mozaik kullanabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

dediğiniz karışımı kullandım hrozum 5 kg oldu.bu karışım değişmeli

kingpin dedi ki...

herkese selamlar

11 aylık bir horozun ideal kilosu ne kadar olmalıdır?
ve fazla kilo zararlı mıdır?

gıyasettin dedi ki...

selamalar

arkadaş demişki kemik ununu kahve makinesinde ezerek elde edebilirsiniz.ben de denedim kahve makinam bozuldu.

yunus dedi ki...

7 aylık ballı hint horozum var geç ötttürmeye çalıstım.su an tek kapadım boyu posu iyi ama hayvan ötmüyor kızgın değil.nasıl kızdırabilirm ve öttürebilitim birde darı yemiyor hayvan birde bıldırcın yumurtasının faydası varmdıır hergün haşlayıp yediriyorum

Semih dedi ki...

abi simdi bir horoza nekadar yem verilmeli gunde ve yaninda balik su bu nekdar verilmeli aradim aradim bulamadim bi yardimci olursaniz sevinirim vu bu bir tavuk icinde.
ve bu konuyla alakasi olmayan birsey ama sorim yinede iltihap kapmis horozumun ayagi taktikleirniz varmi gecmesi icin ?

Korsalı dedi ki...

Hint horozunun önünden yem eksik olmayacak şekilde konulmalı, sağlıklı bir horoz kendine yeteri kadarını yer fazlasını yemez. Az veya fazla yem yiyorsa bir sorun var demektir.

Adsız dedi ki...

horozum 1 kiloyken 3.5 kilo oldu

Adsız dedi ki...

Yunus sen horozu tut biyere kapt bi kac gün icin
Tavuksus biyer olsun osaman o horoz kizginlasir merak etme .

Adsız dedi ki...

Ya bunu sadece horozlaramı veriyoruz tavuklarada versek ne olur

Unknown dedi ki...

Inanin burdaki butun teknikler bos tek yapmaniz tabi bahceniz varsa sabah yemleyip cikarmak aksam yemleyip kapatmak hayvan gezecek dogal yasayacak tad toprak yesillik yiyecek kurt bocek soluncan yiyecek benimkiler kertenkele bile yiyor .lakin ben dovusturmuyorum .karsiyim inancim geregi eger besleyecekseniz boyle besleyin tuyler piril piril parlar diri ve canli olur hayvan

Unknown dedi ki...

Ben yeni basladim bu ise ama benim yavrular ve horoz surekli salik geziyorlar sabah bugday aksam bugday ve yemek artiklari veriyoruz ve 10 numara saglik disarda cokca kertenkele ve solucan yiyorlar yetmez mi yesillikte tabi bol

Elazığ ruzgari dedi ki...

Site sahibine teşekkür ederim

 
Kanatlı,Tavuk,Horoz,Civciv,Kanatlı Hastalıkları