4 Mart 2007 Pazar

Horozun Hazır Olduğu Zaman...

Hsuan Kralı'na dövüş horozu yetiştiren tecrübeli bir kuşçu vardı. Çi Hsing Tzu adındaki bu adam bir ara çok değerli bir horozu eğitmeye girişmişti.
Kral horozun dövüş için hazır olup olmadığını ısrarla soruyordu.

-"Daha bu horozun dövüşme zamanı gelmedi" diyordu Çi Hsing Tzu, içi ateş dolu bu hayvanın, bir başka horoz görür görmez dövüşe tutuşmak istediğini Kendi gücüne güvendiğini ve kuvvetiyle gururlandığını söyledi.

Aradan on gün geçtikten sonra Kral yine yetiştiriciye horozun dövüşe 'hazır olup olmadığını sorduğunda, cevap yine olumsuzdur:

-"Henüz hazır değil. Ne zaman bir başka horozun ötüşünü duysa birden parlıyor."

On gün sonra yetiştirici hala horozun yetersizliğini vurgulamaktadır:

-"Daha bu horoz hazır değil, çünkü öfkeyle bakıyor horozlara ve bir horoz görünce tüylerini kabartıyor."

Bir on gün daha geçtikten sonra tecrübeli kuşçunun sözleri şunlardır:

-"Şimdi bu horoz dövüşe hazır sayılır. Bir horoz öttüğü zaman gözlerini kırpıştırmıyor bile. Ormandaki Vahşi horozlar gibi hareketsiz kalıyor. Olgun bir savaşçı artık o. Öteki horozlar ona bir kez bakacak ve önünden kaçacaklar."

5 yorum:

Adsız dedi ki...

her şeyin başı sabır.

Korsalı dedi ki...

Selamlar;

Aslında burada sabırdan ziyade başka bir felsefe anlatılmış.

Ama Sabırda Bu Yazının Bir Sonuçu Olabilir.

Yorumların Başına Sizi Tanıya Bileceğimiz Bir Takma Ad veya Ön Ad Yazarsanız Daha İyi Olur.

Saygılar...

Adsız dedi ki...

Muğla / Fethiyeden size sesleniyorum... adresim şu= zeybek0048@hsktr.com

Horozlar hakkında her türlü yardım edebilirim.alım satım turnuva gibi her türlü organizasyon vardır!
Gelelim bu yazıya yapılacak yoruma!arkadaşımızın bize anlatmak istediği şey sabırdır beyler sabır!Dövüşe hazır horoz sadece fiziki sağlam olan horoz değil ruhsal olarak da sağlam olan horozdur.Horozunuzu dövüşe hazırlarken horozunuzunda keyfini beklemelisiniz!
saygılarımla iyi akşamlar...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben horozculuğa yeni başladım bırkac horozum var ama horozların bacaklarında mantar oluyor bunun için ne yapabılırım bana yardımcı olurmusunuz ???

Adsız dedi ki...

bende horozculuga yeni başladım ve iki tane yavru hint var bitanede buyuk hint var bunları nasın egitecegim bana yardımcı olun

 
Kanatlı,Tavuk,Horoz,Civciv,Kanatlı Hastalıkları